Tuesday 1 January 2013

Ronaldo kembali ke Old Trafford?

Ronaldo beritahu bekas rakan sepasukannya dia sangat berharap untuk kembali  ke Manchester United, semula.Ronaldo beritahu bekas rakan sepasukannya dia sangat berharap untuk kembali ke Manchester United, semula.
Madrid: Manchester United tidak perlu membayar 122 juta pound (RM610 juta) untuk mendapatkan Cristiano Ronaldo jika pemain itu mahu keluar dari Madrid. 

Sekiranya Ronaldo benar-benar mahu berpindah, pastinya harga yang diminta Real akan jatuh berserta beberapa nama pemain juga akan termasuk dalam perundingan. Yuran perpindahan berkemungkinan sekitar 60 juta pound (RM300 juta) dengan David de Gea dan mungkin juga Nani bertukar menyertai Real. Beritahu rakan lama

SunSport memecahkan berita bahawa Ronaldo memberitahu bekas rakan sepasukannya di United yang dia sangat berharap untuk kembali ke Old Trafford. 

Akhbar itu menyatakan Ronaldo boleh meminta untuk keluar dari Madrid memandangkan kontraknya berbaki dua tahun lagi, dan Rabu lalu, akhbar sukan harian Madrid, AS mengeluarkan berita bahawa Ronaldo tidak akan memperbaharui kontraknya. 

Terdapat dua keadaan, satu, Ronaldo sememangnya mahu berpindah, dan kedua dia membuatkan presiden, Florentino Perez ‘berpeluh’ kerana perlu memperuntukkan 25 juta pound (RM125 juta) setahun untuk dia terus kekal. 

Jika dia kekal, ini adalah satu pembohongan besar dilakukan Ronaldo bersama ejennya, Jorge Mendes. 
PSG bayar 500,000 pound


Seandainya dia berpindah, Ronaldo juga mempunyai dua pilihan, satu, menyertai United kerana bola sepak, dan keduanya menyertai Paris St Germain untuk kepentingan wang. 

United boleh memberikannya 300,000 pound (RM1.5 juta) seminggu sebagai daya tarikan. Lumayan tetapi berbaloi - dengan kutipan jualan baju saja boleh menguruskan gajinya namun di PSG dia boleh menerima 500,000 pound (RM2.5 juta) seminggu. 

Begitupun, pengurus United, Alex Ferguson percaya rundingan boleh dijalankan dengan syarat, keinginan Ronaldo untuk kembali bukannya satu rundingan bermuslihat - atau tidak akan berpaling kepada pasukan lain di akhir musim ini. - Agensi


Sumber : Berita Harian

No comments:

Post a Comment