Diraba, nyaris kena pijak
Allard (kanan) memotong riben sebagai gimik perasmian Courts Malaysia cawangan Besut berhampiran Stesen Bas Jertih.
Diraba, nyaris kena pijak
Keadaan menjadi semakin tidak terkawal apabila orang ramai-ramai berebut-rebut untuk memasuki gedung pada hari pertama.
Diraba, nyaris kena pijak
Pintu cermin utama gedung itu rosak apabila dirempuh oleh orang ramai.
Diraba, nyaris kena pijak
Remaja yang pengsan dibawa ke hospital oleh anggota JPAM.
JERTIH - Sambutan luar biasa. Lebih 2,000 pengunjung menyerbu pembukaan sebuah gedung seawal jam 7 pagi, semalam.

Pelbagai cerita suka duka menghiasi hari pertama pembukaannya yang ternyata mendapat sambutan luar biasa penduduk setempat.

Antaranya, seorang remaja perempuan nyaris dipijak orang ramai, apabila dia pengsan dan terjatuh sebaik sahaja memasuki gedung itu selepas pintu utama dibuka.

Kejadian berlaku apabila remaja yang berada paling hadapan itu, terjatuh ketika orang ramai berasak-asak untuk masuk bagi mendapatkan barangan yang ditawarkan dengan harga rendah.

Remaja perempuan itu kemudiannya dikejarkan ke Hospital Besut oleh ambulans Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) dan dilaporkan stabil.

Tidak lama kemudian, kecoh pula apabila seorang lelaki diberkas polis, kerana didakwa mengambil kesempatan mencabul kehormatan wanita yang berkunjung di situ.

Suspek, 19 tahun dari Kampung Beris Cawat, Kuala Besut itu didakwa meraba seorang suri rumah berusia 24 tahun dari Kuala Ibai, Kuala Terengganu yang sedang beratur mendapatkan baucar harga murah di gedung berkenaan.

Difahamkan, mangsa yang menyedari tindakan suspek memberitahu suaminya, sebelum dilaporkan kepada polis yang sedang membuat rondaan.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria mengesahkan tangkapan itu dan saringan air kencing mendapati suspek positif dadah.
Sumber : Sinar Harian