Saturday 26 January 2013

Mayat ditemui tanpa kedua-dua belah mata



ANGGOTA polis memeriksa Jeti Sungai Sireh tempat mayat seorang kanak-kanak ditemui kelmarin.



PELABUHAN KLANG - Seorang nelayan tidak menyangka hajatnya untuk memanaskan enjin bot di Jeti Sungai Sireh di sini petang kelmarin membawa kepada penemuan satu mayat kanak-kanak yang terapung.
Satarudin Kamal, 45, berkata, dia ternampak mayat terapung dalam keadaan terlentang, tangan mendepang manakala kaki pula terkangkang ketika air sedang surut pada pukul 6.30 petang.
Satarudin yang merupakan Pengurus Pasar Nelayan di pelabuhan itu berkata, dia terus menarik mayat yang sudah kehilangan kedua-dua belah mata, betis mereput sehingga menampakkan tulang dan kembung ke tepi jeti lalu mengikat mayat itu pada jeti sebelum menghubungi Balai Polis Pelabuhan Klang.
Satarudin Kamal


"Setiap petang saya sentiasa memeriksa bot dan memanaskan enjin bot dan semalam (kelmarin) saya nampak satu mayat terapung dengan separuh muka tenggelam.
"Semasa ditemui mayat itu masih memakai baju T dan berseluar," katanya sambil memberitahu pada setiap petang dia sentiasa berada di jeti untuk memeriksa bot miliknya.
Satarudin yang juga ketua pangkalan jeti di situ memberitahu, dia tidak terkejut ketika ternampak mayat terapung kerana sebagai nelayan kejadian terserempak dengan mayat terapung sama ada di laut atau di sungai sudah kerap dialaminya.


"Masa saya lihat objek hanyut, saya memang tahu itu mayat sebab saya sudah selalu jumpa mayat terapung," katanya yang tinggal di Kampung Sungai Sireh di sini.
Kosmo! semalam melaporkan mayat seorang budak lelaki berusia sekitar enam tahun ditemui tersangkut di tepi bot di Jeti Sungai Sireh berhampiran Flat Sri Perantau di sini. Semasa ditemui mayat itu memakai baju T yang mempunyai tulisan Active Group dan Best Team.
Sumber : Kosmo

No comments:

Post a Comment