Thursday 3 January 2013

Dafi Semakin Risau Berat Badan Kian Bertambah

Dafi mengakui berat badannya pernah mencecah hampir 80 kilogram. 
PETALING JAYA: Penyanyi Dafi mengakui berasa bimbang dengan berat badannya yang naik secara mendadak sejak akhir-akhir ini sehingga sering ditegur oleh banyak pihak.
Dafi atau nama sebenarnya Gadaffi Ismail Sabri, 24, berkata, sebagai seorang selebriti dia sedar penampilannya itu tidak menarik terutamanya jika membuat kemunculan di televisyen.
"Saya akui kebelakangan ini berat badan saya memang cepat naik dan saya perlu melakukan sesuatu sebelum ia tidak dapat dikawal," jelasnya kepada mStar Online.
Dalam pada itu, Dafi berkata, ekoran teguran itu juga dia mengambil keputusan untuk menurunkan berat badannya ke paras ideal supaya penampilannya lebih menarik sebagai seorang selebriti.
Kata Dafi, sebelum ini berat badannya pernah mencapai hampir 80 kilogram dan menjanjikan untuk menurunkan sebanyak 10 kilogram.
Dafi mengakui penglibatan dalam program Fear Factor Selebriti Malaysia telah membantunya untuk menurunkan berat badan. 
"Sejak tiga bulan lalu saya sudah mengamalkan diet dan senaman secara teratur selain mencuba sukan Muay Thai bagi mengurangkan berat badan dan mula menampakkan hasil.
"Saya mahu untuk turunkan berat badan saya sebanyak 10 kilogram supaya dapat kembali ke bentuk asal seperti sebelum ini," katanya.
Sementara itu, Dafi berkata, penglibatannya dalam program Fear Factor Selebriti Malaysiasebelum ini yang memerlukan stamina tinggi telah memaksanya untuk lebih bergiat aktif bersenam.
"Salah satu sebab saya masuk program itu adalah kerana ingin menguruskan badan kerana sedar segala aktiviti lasak dapat membantu usaha saya itu selain ketahanan mental peserta," jelasnya.
Dafi berpasangan dengan pengacara Zoey Rahman disamping 30 peserta yang lain.
Program itu disiarkan pada setiap Sabtu pukul 9.30 malam di saluran Astro Ria (104) dan Mustika HD (134).
Sumber : mStar Online

No comments:

Post a Comment