Monday 4 February 2013

Aguero hukum Reina

pix_topright 
MANCHESTER: Sergio Aguero menyelamatkan Manchester City dengan jaringan di penghujung perlawanan untuk membantu pasukannya seri, 2-2, apabila menentang Liverpool, awal pagi tadi.
Bagaimanapun, jika keadaan ini berterusan dan jika tertinggal dua mata akan membuatkan juara bertahan itu sukar untuk mengejar Manchester United bagi mengekalkan kejuaraan. 
Rembatan `volley' Steven Gerrard pada minit ke-73 bagaikan memberi gambaran Liverpool bakal membawa pulang tiga mata dari Stadium Etihad tapi Aguero melakukan kejutan dengan jaringan penyamaan enam minit kemudian. 

City yang berada di depan menerusi jaringan Edin Dzeko terkejut apabila bekas penyerangnya Daniel Sturridge menyamakan kedudukan hasil rembatan jarak jauh.
Foto

United kini memiliki kelebihan sembilan mata berbanding City dengan baki 13 perlawanan selepas ketinggalan empat mata terutama selepas perlawanan dengan QPR yang berkesudahan seri 0-0.

Liverpool sehingga ini masih belum dapat menumpaskan pasukan teratas liga tetapi gandingan Sturridge dan Suarez membuatkan pertahanan City yang kehilangan Vincent Kompany berdepan pelbagai masalah. 

Gol kesebelash Dzeko bagi kempen musim ini muncul apabila dia menolak masuk kemas untuk jaringan pertama City hasil hantaran silang berpunca daripada David Silva dan Milner. 

Sementara itu, Liverpool yang tidak putus menyerang memperoleh gol penyamaan menerusi Sturridge yang menerima umpanan daripada Seteven Gerrard. 

City yang kelihatan tidak kemas di bahagian belakang hampir dihukum apabila Pablo Zabaleta yang cuba meleretkan bola kepada Hart yang hampir mencecah gawang sendiri. 

Akhirnya, Aguero yang berjaya lolos selepas menerima hantaran Gareth Barry, memperdaya Pepe Reina dan menendang masuk gol penyamaan di minit akhir perlawanan. 


KEPUTUSAN:

Man City 2 (Dzeko 23, Aguero 78) - Liverpool 2 (Sturridge 29, Gerrard 73)
Sumber : myMetro

No comments:

Post a Comment