Thursday 28 February 2013

Halim Othman Perkenalkan Tarian 'Halim Shake'

Tarian Halim Shake yang diketuai oleh Halim Othman dipersembahkan di lobi Menara Star pada Rabu.
PETALING JAYA: Selepas Gangnam Style, kini tarian Harlem Shake menjadi fenomena terbaharu dunia Youtube.
Tidak terlepas terkena demam Harlem Shake, penyampai radio Suria FM, Halim Othman turut mempunyi tarian Harlem Shakenya tersendiri yang digelar Halim Shake.
Halim bersama beberapa rakan deejay (DJ) dari Red FM menghiburkan pengunjung termasuk Timbalan Pengerusi Eksekutif The Star, Datuk Vincent Lee di lobi Menara Star pada Rabu.
Menurut Halim, pada awalnya dia telah dipaksa oleh DJ Red FM, Lil Kev dan JJ yang mana telah bertanggungjawab memuat naik video asal mereka Halim Shake di Youtube yang berdurasi 1.08 minit.
"Satu hari mereka berdua telah meletakkan kamera di depan saya dan meminta saya untuk menari seperti seperti Tan Sri SM Salim dalam lagu Apa Dah Jadi, jadi saya hanya menari mengikut apa yang saya tahu sahaja," katanya.
Berikut adalah pautan kepada video Halim Shake yang dimuat naik di YouTube baru-baru ini: http://youtu.be/jz2YL8fcnNU
Halim memberitahu pergerakan tarian yang dilakukannya cukup mudah, namun apa yang sukar kerana dia tidak pandai menari.
Sementara itu, DJ Lil Kev berkata idea dan konsep asal koreografi untuk tarian Halim Shakeini adalah daripada anaknya.
Dia berpendapat Halim Shake akan lebih mudah diterima dalam budaya masyarakat di Malaysia dan lebih bersopan santun.
"Ini adalah 100 peratus Malaysia, ia mudah diterima masyarakat kita, ditambah pula Halim Othman merupakan seorang ikon radio," katanya.
Kumpulan tarian Halim Shake terdiri daripada kakitangan kumpulan radio The Star, termasuk Suria FM, Red FM, 98.8 FM dan Capital FM.
Tarian Shake Harlem, yang muncul di YouTube awal bulan ini, adalah hasil kerja TheSunnyCoastSkate iaitu sekumpulan pemain papan luncur dari Queensland Australia, yang melakukan tarian spontan apabila hujan menghalang aktiviti luar mereka.
Harlem Shake dikatakan sebagai pencabar kepada video Gangnam Style dari artis Korea Selatan, Psy, yang telah memecah rekod satu bilion tontonan di YouTube.
Sumber : mStar Online

No comments:

Post a Comment