Tuesday 26 February 2013

Rozita Che Wan Pilih Julai Kahwin Zain Saidin

Zain dan Rozita ketika bercuti di Universal Studios Singapura baru-baru ini. - Foto Instagram Zain Saidin. 
PETALING JAYA: Aktres Rozita Che Wan menjelaskan merancang untuk berkahwin dengan kekasihnya, pelakon, Zain Saidin pada penghujung Julai depan.
Harian Metro pada Selasa melaporkan, Rozita, 42, juga memilih untuk tidak mengikat tali pertunangan terlebih dahulu kerana menganggap tidak perlu memandangkan mereka sudah mengenali hati budi masing-masing.
“Insya-Allah kami akan bernikah, jika tiada halangan pada bulan berkenaan,” kata Rozita ketika dihubungi, semalam.
Rozita atau lebih dikenali sebagai Che Ta mengakui kisah cintanya dengan jejaka wajah Pan Asia itu bukan lagi rahsia dan sepakat dan bersedia menamatkan kontroversi cinta yang hangat diperkatakan menerusi media dan peminat.
Dalam pada itu, Rozita berkata, hubungan itu mendapat restu daripada ibunya walaupun jarak usia mereka 13 tahun.
“Hubungan kami selama ini memang tiada masalah. Kami sudah lama mengenali satu sama lain dan dia juga rapat dengan anak dan ibu saya,” katanya.
Tambah Rozita, Zain seorang yang berani mengambil langkah mahu mengahwininya berbanding lelaki lain yang sekadar meluahkan rasa cinta.
"Dia seorang yang romantik dan paling penting berani melamar saya. Sesiapa sahaja boleh meluahkan perasaan cinta tapi tidak sepertinya yang berani mengambil langkah seterusnya," jelasnya.
Dalam perkembangan sama, Zain memberitahu terkejut dengan keputusan kekasihnya itu untuk mengakhiri kisah cinta mereka lebih awal.
Zain memberiahu masih belum berbincang mengenai tarikh perkahwinan mereka kerana sibuk dengan tugas masing-masing.
"Memang sebelum ini saya tidak terfikir untuk berkahwin dalam jangkamasa terdekat tetapi apa pun kami akan berbincang mengenai tarikh yang sesuai," jelasnya.
Sumber : mStar Online

2 comments: