Thursday 21 February 2013

Dibelasah hingga koma

Kuantan: Seorang pembantu rumah kini bertarung dengan maut di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) selepas dibelasah dengan kayu sepanjang satu meter hingga koma oleh seorang penyamun yang memecah masuk rumah majikannya di Lorong Sekilau 61, Taman Perdana, Jalan Haji Ahmad di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10 pagi itu, Bahriah Amaq Limah, 30, dari Lombok Tengah, Indonesia, parah di kepala, muka dan mata kanan akibat dihentak dengan kayu sebelum penyamun berkenaan melarikan diri bersama hasil rompakan dianggar bernilai RM7,000.
Difahamkan, ketika kejadian mangsa tinggal berdua dengan ibu mentua majikannya yang berusia 70 tahun dan sedang melakukan rutin harian membersihkan bahagian atas rumah dua tingkat itu manakala warga emas berkenaan berada di dapur.

Majikan mangsa yang mahu dikenali sebagai Hee, 37, berkata wanita yang baru tiga bulan bekerja dengannya itu kini terlantar di ICU HTAA dan masih tidak sedarkan diri.
Foto
BAHRIAH kini terlantar di ICU.

Hee, seorang peniaga bergegas pulang selepas mendapat panggilan telefon daripada ibu mentuanya memaklumkan kejadian berkenaan.
Sumber : Harian Metro

1 comment:

  1. semoga Allah melindungi beliau dan diberikan kesihatan semula... ini adalah pembantu rumah yang baik... ^_^

    ReplyDelete