Thursday 14 February 2013

Pusara dalam lubang

Kuching: Lubang pembetung air sedalam kira-kira 20 meter di Jalan Haji Taha, di sini, menjadi ‘pusara’ buat seorang anggota Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) Wilayah Sarawak, selepas kereta dipandunya terbabas dan terjunam ke dalam lubang itu, awal pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 pagi, mangsa, Paul Primus, 25, memandu Proton Saga dari Kota Samarahan ke jeti APMM di Muara Tebas, di sini, sebelum hilang kawalan lalu terjunam ke dalam lubang pembetung air itu.
Isteri mangsa, Vivian Julai, 25, berkata dia terkejut apabila menerima panggilan kira-kira jam 3.30 pagi memaklumkan mengenai kemalangan yang menimpa suaminya itu. 

“Sepatutnya kami meraikan hari lahirnya yang ke-25 Jumaat ini, tetapi kini semuanya berubah kerana dia pergi buat selama-lamanya,” katanya ketika ditemui di Rumah Mayat Hospital Umum Sarawak (HUS), di sini, semalam.
Foto
ANGGOTA bomba bertungkus-lumus mengeluarkan mayat mangsa.

Menurut Vivian, suaminya keluar dari rumah di Kota Samarahan kira-kira jam 12 tengah malam kelmarin untuk ke jeti APMM di Muara Tebas.
Sumber : Harian Metro

No comments:

Post a Comment