Wednesday 6 February 2013

Tolong beli minyak tanah

Sungai Siput: “Saya tidak mendengar sebarang jeritan, malah mereka juga tidak berusaha menyelamatkan diri,” kata Mok Kam Hing, 43, jiran empat beranak yang rentung dalam kebakaran rumah berkembar setingkat dihuni mereka di Taman Bukit Medan, di sini, tengah malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 12.10 tengah malam itu, mayat S Jayalatchumy, 45, bersama dua anak perempuannya, R Thilagawati, 23, dan R Puvaneswary, 21, serta anak lelaki, R Suhan, 17, ditemui rentung di bahagian dapur selepas api dipadamkan.
Malah, kata Mok, pada petang sebelum kejadian Suhan datang ke rumahnya dan meminta bantuan isterinya untuk membeli minyak tanah di kedai runcit. 

“Jadi, saya percaya kebakaran yang berlaku dan kematian empat beranak ini ada kaitan dengan pembelian minyak tanah itu,” katanya yang sudah enam tahun tinggal di rumah itu manakala keluarga mangsa menyewa setahun lalu.
Foto
ANGGOTA bomba membuat siasatan pada tubuh mangsa yang rentung dalam kebakaran.

Mok berkata, dia menyedari berlaku kebakaran apabila mendengar letupan dari rumah mangsa ketika dia bersama isteri, ibu dan anak sedang menonton televisyen.
Sumber : Harian Metro

No comments:

Post a Comment