Friday 12 April 2013

Pusingan U ‘berdarah’

Raub: Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun menjadi yatim piatu sekelip mata apabila ibu bapanya terbunuh selepas motosikal dinaiki tiga beranak itu dirempuh kereta ketika sedang membuat pusingan U di kilometer 341, Jalan Raub-Kuala Lipis, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, mangsa yang menunggang motosikal Modenas Kriss, Mohd Fareez Ramli, 26, dari Kampung Pia, Dong, di sini, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Isteri Mohd Fareez yang membonceng, Siti Mariam Hashim, 25, disahkan meninggal dunia di Hospital Raub (HR) ketika menerima rawatan manakala anak lelaki pasangan terbabit, Danial Fitri Syahmi berusia dua tahun cedera ringan di kepala dan kini masih dirawat di HR.

Ketua Polis Daerah Raub Superintendan Wan Samsuddin Wan Osman berkata, kejadian berlaku selepas motosikal dinaiki tiga beranak itu yang dalam perjalanan menghala ke Kuala Lipis dari Raub dipercayai cuba membuat pusingan U secara mengejut.


Foto
MOTOSIKAL dan kereta yang terbabit dalam kemalangan mengakibat sepasang suami isteri maut, semalam.

Bagaimanapun menurutnya, pada masa sama pemandu kereta Proton Tiara, Wan Ahmad Firdaus Wan Dzulkifli, 25, dari Kampung Bukit Betong, Kuala Lipis, bersama seorang penumpang dipercayai tidak sempat mengelak berikutan jarak terlalu dekat lalu merempuh motosikal itu.


Sumber : Harian Metro

No comments:

Post a Comment