Sunday 7 April 2013

Pengantin maut dirempuh bas

BEGINILAH keadaan kereta Proton Waja yang remuk dan mengorbankan tiga penumpang di Ledang, Johor semalam.


LEDANG - Sepasang pengantin yang baru berkahwin dua minggu lalu merupakan antara tiga penumpang sebuah kereta yang maut dalam kemalangan di Kilometer 162.5, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat sini kelmarin.
Mangsa yang terbunuh ialah Kumar Arunasalam, 34, dan isterinya warga Singapura, Rita Maria Gilrelt, 42, serta rakan pasangan itu, Carrieanne Fransica Dicosta, 22.
Dalam kejadian pada pukul 10.45 malam itu, pemandu kereta, Pang Yun, 59, cedera parah manakala teman lelaki Carrieanne, Brian Jeremieh Sta Mariah, 21, cedera ringan.
Kelima-lima mangsa yang menaiki kereta Proton Waja dalam perjalanan dari Singapura menghala ke Melaka untuk membuat persiapan persandingan Kumar dan Rita pada 23 Mei depan.
Pasangan pengantin itu bekerja di sebuah hotel di Singapura.
Kumar yang berasal dari Kampung Serani, Melaka merupakan ketua pengawal keselamatan manakala Rita bekerja sebagai akauntan.
Tiga mangsa yang terkorban berada di tempat duduk penumpang belakang manakala Brian pula duduk di sebelah pemandu.
Menurut Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris, kejadian dipercayai berlaku selepas kereta itu hilang kawalan dan merempuh belakang sebuah lori satu tan lalu berpusing sebelum terbabas ke kiri lebuh raya.
"Pada masa yang sama, sebuah bas persiaran yang tidak membawa penumpang dari arah sama tidak sempat mengelak lalu merempuh belakang kereta itu.
"Kereta tersebut remuk menyebabkan mereka tersepit," katanya ketika dihubungi di sini semalam.
Harun berkata, tiga mangsa maut di tempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah di kepala dan badan.
Harun memberitahu, pemandu lori dan bas persiaran tidak mengalami sebarang kecederaan.
Sumber : Kosmo

No comments:

Post a Comment