Dua maut kemalangan ngeri
Seorang anggota polis trafik menjalankan siasatan di lokasi kejadian. Gambar kecil, Che Yang Samsudin.
SENAWANG - Dua lelaki maut selepas kenderaan dinaiki terlibat dalam kemalangan di Kilometer 245.2, Lebuhraya Utara Selatan (NSE) arah Utara, di sini, awal pagi semalam.

Jurucakap polis berkata, dalam kejadian kira-kira 5 pagi itu, mangsa, Ahmad Zamakhsyari Sapawi, 39, sedang memandu kereta jenis Perodua Viva dari arah Selatan sambil ditemani Lt Kol (B) Datuk Che Yang Samsudin, 54.

“Siasatan awal mendapati, semasa insiden berlaku, dipercayai kenderaan dinaiki mangsa yang sedang dipandu di lorong tengah hilang kawalan secara tiba-tiba menyebabkan mereka terbabas ke lorong kanan.

“Akibatnya, sebuah kenderaan berat yang datang dari arah belakang tidak sempat mengelak lantas merempuh kereta mangsa dengan kuat,” katanya kepada pemberita, di sini, semalam.

Menurutnya, impak perlanggaran tersebut menyebabkan kedua-dua mangsa tercampak keluar, manakala kereta dipandu pula terbakar serta-merta dan bahagian enjinnya tercabut.

“Selepas terhumban ke atas jalan, mereka (mangsa) dirempuh beberapa lagi kenderaan yang gagal mengelak berikutan kejadian berlaku terlalu pantas, selain persekitaran yang gelap menghadkan jarak penglihatan.

“Kedua-duanya mengalami kecederaan serius di kepala dan seluruh badan meninggal dunia di tempat kejadian. Mayat kemudiannya dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar  untuk bedah siasat,” katanya.

Jurucakap polis berkata, pihaknya masih belum dapat mengenal pasti identiti pemandu serta jenis kenderaan berat yang melanggar mangsa setelah pemandu tersebut menghilangkan diri selepas kemalangan berlaku.

“Justeru, mereka yang mempunyai maklumat berkaitan kemalangan berkenaan diminta menghubungi Inspektor Mohd Hafidzal Zainal Abidin di talian 06-6033394,” katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan kes disiasat bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
Sumber : Sinar Harian