Friday 8 March 2013

Bapa Saiful: Anak saya diperguna untuk jatuhkan Anwar

Bapa Saiful: Anak saya diperguna untuk jatuhkan Anwar
Bapa Saiful, Azlan membacakan kenyataan pada sidang media yang diadakan dekat ibu negara pagi tadi. - Foto ihsan The Malaysian Insider
[DIKEMAS KINI] KUALA LUMPUR - Dilihat sebagai perkembangan terbaru yang akan memanaskan lagi politik menjelang Pilihan Raya Umum ke-13, bapa Saiful Bukhari, Azlan Mohd Lazim, hari ini mendakwa anaknya itu dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu tidak  bertanggungjawab - mendalangi kes liwat kedua melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Saya Azlan Mohd Lazim sesungguhnya percaya anak saya Saiful Bukhari telah dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab.
"Mereka inilah merupakan dalang kepada semua fitnah liwat yang dilakukan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang melibatkan anak saya," kata beliau pada sidang media di sini pagi tadi.

Beliau juga berkata, perkara itu adalah konspirasi jahat untuk mengheret Anwar, yang dibebaskan daripada tuduhan meliwat 9 Januari 2012, ke penjara buat kali kedua.

"Saya percaya anak saya telah dipergunakan oleh pihak tertentu untuk kepentingan politik mereka, percakapan yang dibuat pada media juga telah diatur dan dirancang (pegawai khas pemimpin kanan negara).

"Saya hanya baca skrip tersebut disebabkan perasaan sayang saya kepada anak (Saiful), namun setelah lama saya berasa bersalah dan tak tenang.

"Ini adalah konspirasi politik jahat yang diatur untuk menjatuhkan dan mengheret kembali Anwar ke penjara," katanya.
Sumber : Sinar Harian

Pirateman : Kebenaran telah terserlah.. ;) saya bukan nak berpolitik tetapi peringatan untuk saya dan semua agar jangan terlalu mudah mempercayai apa yang didakwa oleh sesetengah pihak ke atas orang lain tanpa bukti yang kukuh. Ini bagi mengelak daripada jatuhnya perkataan FITNAH kepada diri kita, ketahuilah dosa memfitnah itu lebih berat daripada membunuh. Tambahan lagi tuduhan liwat seperti ni...
 
 

3 comments:

  1. ish ishh takfaham . td tengok berita, saiful kata tetap akan mendakwa anwar dan perkara yg benar :3 lumrah dunia ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..sy pn x paham..tp pape pn kite pkir positif jela..yg btul2 tau kbenaran psal kes ni dorg berdua n Allah je..kite boleh memerhati je ;)

      Delete
  2. kita patut tengok keduadua belah pihak. baru kita tahu siapa yang benar. :)

    ReplyDelete