Saturday 2 March 2013

ND Lala, Shila Kunci Mulut Kontroversi Hilang, Sharnaaz

Shila bersama ibu dan bapanya ditemui di majlis kesyukuran dan sidang media khas, malam tadi. Kredit foto Faisol Mustafa.Shila bersama ibu dan bapanya ditemui di majlis kesyukuran dan sidang media khas, malam tadi. Kredit foto Faisol Mustafa.
Penyanyi terkenal era 80-an, ND Lala, yang juga merupakan bapa kepada penyanyi bertaraf antarabangsa, Shila Amzah bertegas tidak mahu mengulas lanjut mengenai isu kehilangan Shila serta apa saja perkara yang berkaitan dengan kontroversi yang membabitkan anak perempuannya itu dengan pelakon Sharnaaz Ahmad.
Dalam satu sidang media khas yang diadakan di rumahnya di Hulu Langat, semalam, ND Lala, 52, atau nama sebenarnya Amir Hamzah berkata, dia memohon agar tiada sebarang pertanyaan yang membabitkan isu kehilangan Shila yang berlaku Februari lalu mahupun mengenai bekas teman lelaki anaknya itu. Sebaliknya meminta agar media hanya mengemukakan soalan tentang kerjaya seni dan topik lain hanya akan dijawab selepas pulang dari menunaikan umrah.

ND Lala turut memberitahu kes kehilangan anaknya tempohari itu kini dalam proses siasatan. Justeru dia tidak mahu mengulas apa-apa kerana bimbang akan menganggu siasatan pihak polis.

"Sidang media hari ini tiada kaitan dengan pihak lain. Lagipun kami telah menyerahkan kepada pihak polis dan sekarang ini ia dalam proses siasatan. Saya dinasihatkan tidak mengulas apa-apa tentang perkara itu selagi ia dalam siasatan selepas laporan polis berhubung kes kehilangan Shila tempohari. Jadi tidak wajar dan tidak sesuai untuk diperkatakan di sini. Saya harap semua faham.

"Sebaliknya tujuan sidang media malam ini (semalam) bagi memberi gambaran jelas mengenai perjalanan karier Shila selepas pulang dari umrah dalam dia mencapai kejayaan sebagai penyanyi bertaraf lima bintang di peringkat antarabangsa, kelak", katanya sewaktu sidang mdia berkenaan sambil diperhatikan Shila yang duduk di sebelahnya.

Pun begitu, mengulas mengenai apa yang berlaku, ND Lala menyifatkan ia adalah satu dugaan terbesar sebagai seorang anak seni ketika Shila berada di kemuncak kerjayanya dan hanya berserah kepada Allah menentukan segalanya.
"Shila anak yang baik, seorang yang kuat bekerja dan yakin dengan apa yang dia lakukan. Banyak cabaran yang terpaksa dia tempuhi. Apa yang terjadi padanya tak mustahil berlaku juga pada orang lain. Bezanya dia adalah selebriti dan sentiasa diperhatikan. Itu harga yang perlu dibayar iaitu diperhatikan", katanya.
Kredit foto Faiol MustafaKredit foto Faiol Mustafa
Sementara itu, pihak media cuba mendapatkan kenyataan daripada tuan empunya badan sendiri, Shila mengenai dakwaan dia melarikan diri juga kehidupannya kini selepas berpisah dengan Sharnaaz.

"Saya bukan lari. Tetapi saya mencari diri saya. Selama ini apa saja keputusan yang saya buat, saya sering memikirkan tentang orang lain. Sepanjang hidup saya, saya lebih memikirkan tentang orang lain. Tapi sekarang saya nak move on. Fokus saya sekarang pada kerjaya.

Menjawab mengenai ada pihak yang mendakwa tindakannnya memuat naik video dia menyanyikan lagu Ombak Rindu di Youtube sewaktu hilang tempohari dilihat seolah-olah sengaja meraih simpati dan mencari publisiti murahan.

"Tentang video Ombak Rindu itu, sebetulnya saya muat naik khas untuk ibu bapa saya. Saya tidak ambil pusing apa yang orang lain kata tentang saya. Tapi saya minta maaf kalau ada pihak yang kurang senang dengan tindakan saya itu.

Tidak cukup dengan itu, ada pula dakwaan mengatakan Sharnaaz pernah menumbuk Shila, bagaimanapun pelantun Patah Seribu itu enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut.

Mengenai sejauh mana kesahihan dakwaan, kononnya bapanya ada menerima surat ugutan daripada Sharnaaz yang mengatakan, sekiranya berlaku apa-apa kepada Shila, Sharnaaz sanggup membunuh ND Lala. Shila dalam reaksi tenang terdiam seketika dan berkata,

"Saya tidak mahu berkata apa-apa tentang perkara itu. Adalah lebih baik kalau saya tidak bercakap apa-apa",

Manakala satu lagi dakwaan yang timbul, aktor kelahiran Pulau Pinang itu telah memaksa Shila mendahulukan wangnya untuk membeli sebuah kereta yang bukan sikit-sikit harganya, 

"Itu juga saya tidak mahu ulas. Lebih baik saya tak cakap apa-apa", ujarnya.
Sumber : malaysiandigest.com

No comments:

Post a Comment