Monday 31 December 2012

Datuk K Jalani Fisioterapi, Perlu Banyak Berehat

Siti memberitahu keadaan suaminya semakin pulih dan sedang menjalani rawtan fisioterapi di sebuah hospital di Kuala Lumpur. 
PETALING JAYA: Usahawan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K yang mengalami patah bahu akibat kemalangan motosikal di Queenstown, New Zealand pada 13 Disember lalu perlu menjalani rawatan fisioterapi bagi memulihkan kesihatannya.
Isterinya, penyanyi Datuk Siti Nurhaliza Tarudin berkata, akibat kejadian itu beliau akan memberikan tumpuan untuk menjaga suaminya itu sepanjang tempoh rawatan tersebut.
"Siti dan suami telah pun selamat pulang ke tanah air sejak 29 Disember lalu setelah lebih dua minggu berada di Hospital Southland, Invercargill, New Zealand.
"Syukur ke hadrat Ilahi kerana kondisi suami kembali pulih dan beliau sedang mendapatkan rawatan fisioterapi kerana kecederaan tersebut.
“Kami berharap agar dapat diberikan ruang dan masa untuk menghadapi situasi ini sehingga Datuk K pulih," ujarnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan kepada mStar Online di sini pada petang Isnin.
Dalam pada itu, Siti turut memohon maaf kepada pihak media kerana tidak dapat memenuhi permintaan mereka yang mahu mendapatkan kenyataan mengenai perkembangan terbaharu suaminya itu.
Menurut Siti, Datuk K yang masih menjalani beberapa rawatan susulan pada masa ini dinasihatkan oleh pihak doktor agar berehat dan mengehadkan kehadiran tetamu yang mahu melawat.
"Siti dan keluarga mengucapkan terima kasih atas keprihatinan dan doa semua pihak untuk Datuk K dan berharap agar kenyataan ini dapat menjelaskan keadaan beliau buat masa ini," katanya.
Sumber : mStar Online

No comments:

Post a Comment