Tuesday 21 May 2013

Zalif akui berbaik dengan Fida



ZALIF mengaku menyukai Fida dan hubungan mereka kini kembali terjalin akrab selepas renggang beberapa bulan lalu.


KISAH hubungan pelakon Zalif Sidek dan Fida Ibrahim lenyap seketika apabila muncul dakwaan campur tangan orang ketiga dalam hubungan mereka beberapa bulan lalu.
Bagaimanapun, pada hujung minggu lalu menerusi ruangan pojok sebuah akhbar tempatan menyiarkan perkembangan terbaharu dua pelakon muda itu yang khabarnya telah kembali berbaik.
Zalif yang ditemui ketika tayangan perdana filem Bikers Kental di Cathay Cineleisure, e@Curve, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini mengesahkan khabar berkenaan.
Katanya, dia dan Fida kini kembali menjalinkan hubungan seperti sebelum ini dalam erti kata lain hubungan 'sekadar berkawan' kembali terjalin.
"Saya terkejut sebenarnya dengan kenyataan itu kerana saya tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai hubungan kami.
"Ya, saya akui saya berkawan baik dengan dia dan sebelum ini pun kami berenggang seketika kerana sibuk dengan kerja.
"Selain itu, kisah hubungan kononnya ada orang ketiga dalam hubungan kami menyebabkan kami mengambil masa sekejap untuk berjauhan. Sampai sekarang saya tidak tahu siapakah individu itu," ujarnya.
Dalam pada itu, kata Zalif, mereka masih berkomunikasi seperti sebelum ini tapi hanya melalui panggilan telefon dan khidmat pesanan ringkas (SMS).
Zalif didakwa berjumpa semula dengan Fida serta mengenakan pakaian warna sedondon ketika menghadiri sebuah majlis doa selamat sekitar bulan Mac lalu dan semenjak itu hubungan mereka kembali bertaut.
"Saya diundang untuk menghadiri majlis doa selamat kawan saya dan tidak merancang untuk memakai baju Melayu berwarna hijau yang secara tidak langsung sama dengan Fida ketika itu. Ia hanya kebetulan," tambah Zalif yang kini sibuk dengan pembikinan filem Jangan Pandang Belakang Boleh arahan Ismail Bob Has him.
Ungkap Zalif, sebelum majlis doa selamat itu, dia telah berjumpa dengan Fida di sebuah acara anjuran Finas di Kelantan untuk berbincang masalah hubungan mereka.
"Kami bersemuka dan berbincang masalah sebenar yang terjadi antara kami. Selagi perkara boleh diselesaikan saya akan cuba selesaikan dan elak daripada berkongsi dengan orang luar.
"Saya seorang yang jujur dan kalau saya menyukai seseorang saya akan cakap suka. Memang dari awal lagi saya suka Fida.
"Saya suka akan penampilannya, cara bekerja dan kehidupan peribadinya. Sekarang kalau boleh sekadar mahu berkawan rapat dan kenal satu sama lain," katanya yang belum sempat berjumpa Fida dalam tempoh terdekat.
Ditanya adakah peraturan kontrak dalam Metrowealth menyebabkan dia mengambil tindakan untuk tidak mengiakan hubungan cinta dengan Fida, kata Zalif urusan kerja dan peribadi adalah perkara berbeza.
"Ketika menandatangani kontrak dengan Metrowealth, saya dinasihatkan untuk berterus-terang sekiranya meminati seseorang kerana bimbang kontroversi akan menjejaskan produksi.
"Perkara utama saya sekarang adalah kerjaya, bukan kerana terikat dengan MIG. Kalau itu jodoh saya apa daya saya untuk mengelak," simpul Zalif. - KHAIRUL AMRI HASSAN
Sumber : Kosmo

No comments:

Post a Comment